maandag 9 september 2013

Inspiratiekaart Happy Birthday


Vandaag mijn tweede kaartje als gastdesigner bij Bij oma Dee. Ik zag dit modelletje ooit eens voorbij komen op Pinterest en het leek me wel een uitdaging om eens uit te proberen. Het vrolijke papier van Echo Park Paper & Glue leent zich uitstekend voor een kinderverjaardagskaart. Vinden jullie ook niet?



Daarvoor heb ik als basis witte Bazzil Card Shoppe gebruikt. Daarop heb ik een bruin vlak Card Shoppe geplakt (let op: alleen aan de onderkant vastmaken). Een groen vlak, wederom Card Shoppe, heb ik voor een deel erachter gezet en de cirkel valt er netjes overheen. Die drie lagen (basis, bruin en groen) heb ik vastgezet met een brad (stervorm). De tweede brad heb ik er voor de leuk bijgeplakt, zonder door het papier heen te prikken). Het cijfer heb ik uit een cirkel gesneden met mijn cijfer dies van MFT. Verder versierd met Queen & Co parels (Brilliant Blue). Een touwtje kan natuurlijk niet ontbreken. De tekst die achter het schuifgedeelte vandaan komt is uit een set van MFT (Birthday Greetings).

Op deze foto is alles iets duidelijker te zien:



Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie het zien zitten om ook zoiets te maken. Mocht je toch niet helemaal duidelijk zijn hoe deze kaart in elkaar zit: misschien helpt deze schets dan.

15 opmerkingen:

  1. Cool! Wat een superleuk model Nadine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi had al eerder gesniekt piekt en nu kan ik eindelijk zeggen dat ik je kaartje errug leuk vind. Toppie!

    Groetjes,
    Miranda X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, Nadine! Direct gepint (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel leuk en vrolijk kaartje, mooi modelletje ☺

    Fijne nieuwe (knutsel) week ☺
    Liefs en grtjsss Erica ¤
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie de sketch echt nog geen minuut geleden voorbij komen op Pinterest, haha. Super leuk model en je uitwerking is nog veel leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou echt van "interactieve" elementen in een kaart, en maak ze zelf véél te weinig (toch stiekem vaak veel werk). Deze kende ik nog niet, en wat een leuk effect! Vrolijk papier ook, leuk gedaan Nadine! groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, altijd leuk zo'n kaartje met functie. Deze heb ik pas ook gemaakt. Erg leuk om te doen.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kaartje Nadine, ik vind de verassing die erin zit erg leuk. Ik ga de schets pinnen. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad kun je het goed zien op de grotere foto, het is een erg mooi kaartje Nadine! Gaaf die label die er op deze manier uit gedraaid kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...gaat even niet goed met de tablet, ik had geschreven dat ik het een leuke, verrassende kaart vind.

      Verwijderen
  11. WoW ;) wat een leuk modelletje! Heb ik nog niet eerder gezien ... vernieuwend hoor! De moeite waard om te onthouden! Groetjes Yolanda B)

    BeantwoordenVerwijderen